Un raport recent realizat de Institutul Național de Statistică (INS) arată faptul că un procent de 45,4% dintre companii dețin un site propriu, chiar dacă 86,1% dintre acestea utilizează internetul în operațiunile de zi cu zi. Ce nu arată acest raport însă este motivul discrepanței, motivele pentru care majoritatea companiilor din România aleg să nu investească într-un website sau nu consideră această platformă ca fiind relevantă pentru activitatea lor.
Această reticiență a firmelor din România față de importanța prezenței lor în mediul online este cu atât mai surprinzătoare cu cât statisticele internaționale arată că, în prezent, 58% dintre business-urile mici și mijlocii plănuiesc să își construiască un website sau să îl refacă pe cel vechi.
Planul acestora este susținut de multitudinea de agenții, freelanceri și servicii de web hosting care oferă această posibilitate. Posibilitatea alegerii dintre atât de multe opțiuni poate însemna însă și un dezavantaj. Astfel, datorită bugetului lor limitat sau a refuzului de a investi o sumă importantă în crearea unui website, firmele aleg variante ieftine, a căror rezultate lasă de dorit.
Multe dintre website-uri ajung astfel să fie realizate pe baza unui template, care nu satisface nevoile reale ale business-urilor și nu prezintă cu claritate misiunea, viziunea și valorile acestora. În consecință, rezultatele propriu-zise, care în mediul online sunt desemnate sub numele de lead-uri, întârzie să apară, iar companiile renunță în scurt timp la administrarea și mentenanța site-ului. Acesta din urmă devine astfel un simplu cost suplimentar a cărui beneficii nu sunt evidente.
Pe de altă parte, chiar dacă unele companii conștientizează importanța realizării unui website care să reflecte atât brand-ul lor, cât și nevoile acestora de business, ele nu sunt dispuse să aloce fonduri considerabile în această direcție. Astfel, 26% dintre business-urile mici și mijlocii consideră costurile ridicate principalul motiv a lipsei implementării unui site.
Această dificultate este soluționată însă printr-un nou serviciu de realizare a unui site, care introduce o metodă de plată în rate a acestuia: LeasingWEB. Cu ajutorul acestuia, orice companie din România poate să-și dezvolte prezența în online, optimizând în același timp nivelul investiției lunare.
Dar este un website un garant real al progresului unui business? Chiar dacă prezența în online a unei afaceri nu poate fi întotdeauna legată de succesul ei, există numeroase moduri în care un website contribuie la acesta din urmă.
Un website scoate afacerea ta în fața unei piețe largi, din care face parte și publicul tău țintă
O prezență web contribuie la expunerea facilă a business-ului tău în fața potențialilor clienți, angajați sau parteneri de business. Conform aceluiași Institut Național de Statistică, 89,7% dintre persoanele cuprinse între 16-74 utilizează internetul în mod frecvent. În acest fel, un procent relevant din publicul tău țintă se află în mediul online, iar site-ul una dintre cele mai eficiente metode de a ajunge la acesta.
Un website contribuie la dezvoltarea încrederii consumatorilor în business-ul tău
Conform unui raport privind credibilitatea la nivel online realizat de Stanford, 75% dintre utilizatori judecă credibilitatea unui business în funcție de design-ul website-ului acestuia. Procentul ridicat arată nu doar importanța realizării unui site care să îmbine bunele practici curente cu caracteristicile specifice ale brand-ului tău, cât și capacitatea ridicată de a influența pozitiv un consumator prin prima impresie online. Cea din urmă poate avea un efect considerabil asupra tuturor interacțiunilor viitoare cu acesta.
Un website oferă persoanelor infomații relevante despre produsul sau serviciul tău
De multe ori, o prezență web reprezintă unul dintre cele mai facile mecanisme de transmitere a informațiilor utile despre activitatea companiei tale. Pe un site, orice persoană poate identifica cu ușurință cele mai importante caracteristici ale produsului sau serviciului tău și poate cere lămuriri suplimentare cu privire la acestea.
Un website influențează decizia de achiziționare a potențialului client
Într-o lume digitalizată, în care accesul la diferite date se face doar prin câteva click-uri, cumpărătorii aleg în 97% dintre cazuri să realizeze un research online înainte de a achiziționa un produs, conform unui studiu BIA/Kelsey. Iar acest comportament al consumatorului nu se aplică doar în sectorul B2C (Business-to-consumer), ci și în cel B2B (Business-to-business). Astfel, 85% dintre clienții B2B caută informații în mediul online înainte de a lua decizia de achiziționare a unui serviciu sau produs.
Un website contribuie la generarea lead-urilor și la încheierea vânzărilor
În România, piața de eCommerce este într-o continuă creștere, valoarea cumpărăturilor online depășind 3,5 milioane de euro conform GPeC, înregistrându-se astfel o creștere de 30% în anul 2018 față de 2017. Un website nu reprezintă însă doar o platformă de achiziționare a produselor, ci influențează procesul de vânzare pe tot parcursul acestuia. Conform CMO Council, 9 din 10 clienți din sectorul B2B consideră conținutul online ca având o influență moderată sau majoră în alegerile lor, iar principala platformă de expunere a acestuia este website-ul.
Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile deținerii un website. Este important de menționat însă că ele pot deveni ușor dezavantaje, în condițiile în care nu sunt respectate principiile de funcționalitate și design sau în cazul în care site-ul nu reflectă valorile și nevoile business-ului. De aceea, alegerea implementării acestuia nu trebuie fundamentată exclusiv pe aspectul financiar. Prin intermediul serviciului LeasingWEB, dezvoltat de agenția de marketing Klain, ai posibilitatea de a achiziționa un website customizat pe care să-l achiți prin rate lunare cuprinse între 6-24 luni.